Hogyan segíthetek?

A SEGÍTSÉGEDRE VAN SZÜKSÉGÜNK! Kérlek támogasd a küzdelmünket a Kaufland elutasításával szemben!

MI TÖRTÉNT? 
Európa egy többnyelvű kontinens. Szlovákia egy többnemzetiségű ország. A KAUFLAND nemzetközi üzletlánc ennek ellenére nem tiszteli a regionális nyelvi sokszínűséget, és elutasítja a kisebbségek nyelvének használatát, az üzleti kommunikációban!

Szlovákiában 508 ezer magyar anyanynelvű ember él. Erre alapozva kértük a társaságot, hogy azokban az üzletekben, ahol a vásárlók többsége magyar nemzetiségű, az ügyfelek megszólításánál használjanak magyar nyelvű feliratokat, táblákat és vásárlói tájékoztatást is. A Kaufland elutasította a kérést, és a válaszban így érvelt :

- a többségi nyelven való kizárólagos kommunikáció nem sérti az országban élő, más nyelvű kisebbségek jogait
- a kétnyelvű üzleti kommunikáció túl drága, más nemzetiségű vásárlók nyelvének használata nem ér meg annyit
- az ügyfelek megszólítása nem fontos, csak az alacsony árak

EZ ELFOGADHATATLAN!

Ahhoz, hogy ez megváltozon, a segítségedre van szükségünk!

Kérlek csatlakozz a küzdelmünkhöz, és kövesd ezt a néhány egyszerű lépést :

1) TILTAKOZZ
» Kérlek posztold ki a Kaufland hivatalos rajongói oldalára ezt a rövid tiltakozó üzenetet (szlovákul):

"Vážená spoločnosť Kaufland Slovenská republika! Touto cestou vám oznamujem že som sa oboznámil s vaším rozhodnutím komunikovať so svojimi zákazníkmi na Slovensku výhradne v štátnom jazyku. Vaše rozhodnutie akceptujem a napriek tomu že si vašu spoločnosť vážim, od dnešného dňa budem na južnom slovensku nakupovať výhradne len u takých spoločností ktorí si ma, ako občana s maďarskou národnosťou, vážia a ctia natoľko aby so mnou komunikovali v mojom rodnom jazyku. Ďakujem a prajem vám veľa úspechov!"

» OSZD MEG az oldalunkat, hogy minél több ember értesüljön a problémáról!

2) ÍRD ALÁ az online petíciónkat.

3) BOJKOTTÁLD az EUban található összes Kaufland üzletet! Ha a pénzünk kell, tiszteljék a nyelvünk is!

4) FUNDRAISING - Az üzletlánc arra hivatkozva próbálja megúszni a kérés teljesítését, hogy szerintük a kétnyelvű kommunikáció túl drága. Ez egy gazdag multinál teljes mértékben abszurd és elfogadhatatlan kifogás! Ezért mi egy önkéntes lakossági gyűjtést szervezünk a táblák, feliratok és tájékoztatók legyártására és kihelyezésére! Mutassuk meg közösen, hogy fillérekből is lehet kétnyelvűsíteni!

Amennyiben lehetőséged van támogatni ezt a gyűjtést, egyszerűen megteheted a nemzetközi PayPal rendszer segítségével! A linkre kattintva közvetlenül a Fontos vagy! mozgalom számlájára küldheted el a tetszőleges nagyságú adományodat (az utalás biztonságos, és teljesen díjmentes) :

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=GLU2Y5355AF2Y

Az üzletlánc arra hivatkozva próbálja megúszni a kérés teljesítését, hogy szerintük a kétnyelvű kommunikáció túl drága. Ez egy gazdag multinál teljes mértékben abszurd és elfogadhatatlan kifogás! Ezért mi egy önkéntes lakossági gyűjtést szervezünk a táblák, feliratok és tájékoztatók legyártására és kihelyezésére! Ezen ne múljon!

Amennyiben lehetőséged van támogatni ezt a gyűjtést, ezt egyszerűen megteheted a nemzetközi PayPal rendszer segítségével! A linkre kattintva közvetlenül a nemzetközi paypal-os számlánkra küldheted el tetszőleges nagyságú adományodat (az utalás biztonságos, és teljesen díjmentes) :

KÖSZÖNJÜK A SEGÍTSÉGET!

3 Responses so far.

  1. Névtelen says:

    A CBA állítólagos kétnyelvűsítése a holdon, a LIDL szlovákul hirdet az Új Szó-ban (ettől mindig kinyílik a bicska a zsebemben)...

  2. funkyou86 says:

    Viszont a dunaszerdahelyi Lidl kétnyelvű maradt, vagy csak a reklámai voltak azok?

  3. Névtelen says:

    Sajnos tartok tőle, hogy itt nem csupán a kétnyelvű táblákról van szó, hanem arról is, hogy a magyar nemzetiségű alkalmazottakat esetleg megfélemlitették vagy megtiltották nekik, hogy a magyar anyanyelvű v. a magyarországi vásárlóikkal magyarul beszéljenek.
    Ha viszont az áruház kizárólag szlovák nemzetiségű munkatársakat alkalmazna, akkor ebben az esetben az esélyegyenlőség szempontjából kellene a Kaufland ellen vizsgálatot kérni.
    További szomorú példa az érsekújvári Kaufland áruházból származik: a magyar könyveket nem árazzák be, igy azokat hiába szeretné a vásárló megvenni, a pénztáros sajnálkozva tárja szét a kezeit, a pénztárgép nem ismeri fel a terméket. Ilyen eset konkrétan velem fordult elő, kb 1 évvel ezelőtt, egymástól 2 független alkalommal.

Leave a Reply